3/10 Nostalgi tripp.....

För fem år sedan, torsdagen den 3/10 -02 var jag höggravid och väntade mitt första barn. Magnus ville gå på Sirius så min moster var barnvakt ifall det skulle hända något...... Vi hängde upp nya gardiner i vardagsrummet och jag gjorde allt vad jag kunde för att sätta igång det! Min bror kom förbi en sväng o han var alldeles chokad av min stora mage, jag kunde ju inte stänga morgonrocken! (jag gick upp 25kg) På morgonen den fredagen den 4/10 vaknade jag kl. 07.00 med lite förvärkar (trodde jag). Jag gick upp och satte mig i soffan med en kopp kaffe. Magnus kom upp vid 8-tiden. Jag försökte skicka honom till jobbet med min fulla övertygelse att det var långt kvar änn. Man hade ju hört om folk som höll på flera dar. Kl 9 hade jag 8 minuter mellan värkarna o Magnus vägrade åka till jobb. Eftersom det var barn nr 3 för hans del så visste han vad som väntade......
Vi gick en sväng på gatan för att hålla igång o vid 10.30 bestämde vi oss för att åka in på BB o kolla för att sedan åka till Väla o strosa en stund.( min idé)
Så blev det inte ! Jag hann bara sätta mig i bilen medans Magnus hämtade väskorna så gick vattnet. Min enda tanke var fan oxå jag har ju brar dessa byxorna som passar mig!

På inskrivningen kl 11.15 var jag öppen 4 cm. Så vi fick ett rum direkt.




Man va inte så kaxig då!

Efter en stund bestämde vi att jag skulle duscha och där satt jag i tre timmar. Magnus sov på Golvet. När klockan närmade sig fyra tyckte Magnus att det nog va dags att gå till förlossningsrummet, jag va nog lite svårflörtad för det va ju sååååå skööönt i duschen.  Strax efter fyra va vi på plats.




Barnmorskan tyckte jag skulle prova Lustgas men fy fan vad äckligt! Istället fick jag en akupunkturnål mitt mellan ögonen som gör sig påmind på alla bilderna! 16.30 fick jag en krystvärk. Sen kom det inte fler....... Man satte dropp och ctg igen sen sa de till mig att krysta när de såg en värk komma. Jag kände ingentig, helt ok faktiskt.
Kl.18.19 den 4/10  2002 föddes vår älskade Saga Lovisa Månstråle. Hon vägde 3490 g o va världens underbaraste lilla varelse! Helt otrolig upplevelse som jag skulle göra om imorgon!




Alldeles nyfödd i mammas famn för första gången, UNDERBARA UNDERBARN!
Här pratar vi med en alldeles nybakad mormor som varit nervös hela dagen......

Tänk vad fem år går fort, det känns som igår! Imorgon fyller min lilla tös fem år o hon e inte så liten längre. Hon e en stark individ med en otrolig villja o envishet. Samtidigt som hon är lite blyg o tillbkadragen ibland.

Min lilla tös, mitt allt , grattis till dig på födelsedagen!

Skriv gärna en kommentar till Lovisa så ska jag läsa det för henne! Hon älskar att sitta vid datorn o kolla på bloggen o diktera vad jag ska skriva:)

Kram & Klapp

Världens stoltaste Mamma

Kommentarer
Postat av: Knut Snolle

Och pappa grät floder... Det finns inget bättre än familjen - jag vet inget annat sätt att uttrycka det på - inget annat, bättre sätt, än detta.
Tack för att ni finns, tack för att jag får vara med.

2007-10-04 @ 22:24:17
Postat av: ewa persson

Här är en mormor som också är glad och tacksam att få vara delaktig i denna familj.
Älskar er.
KRAM.

2007-10-10 @ 15:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0